بارگیری...
تمیز کردن لکه های چوب

تمیز کردن لکه های چوب

سازه های چوبی ها از اجزای اصلی دکوراسیون منزل هستند که در زیبایی داخلی منزل نقش مهمی دارند.گاهی اوقات روی چوب ها لکه های چربی و لک آب دیده می شود که برای تمیز کردن چوب باید اقدام کنید، زیرا در صورتی که لکه مدت زمان زیادی بر روی چوب باقی بماند از بین بردن آن نیز کار دشواری است.

شما نیز اگر در خانه خود از یک میز چوبی در هنگام نوشیدن چای و یا آب استفاده کرده باشید، ممکن است پس از برداشتن فنجان خود شاهد ایجاد لکه ای آب بر روی میز شده باشید، لکه ای گرد که به رنگی روشن بر روی میز چوبی ایجاد شده است. عموما پس از کشیدن دستمال بر روی این نوع لکه ها شاهد مقاومت آنها خواهید بود.

اگر این لکه ها و جرم ها برای مدت زیادی روی سطع سازه چوبیتان بمانند زیبایی چوب را می گیرد و به آن ها آسیب می زند. شما می توانید با شیوه های زیر به راحتی سطوح چوب  را تمیز کنید.

برای تمیز کردن سازه های چوبی ابتدا گرد و خاک آن را ا یک دستمال خشک بگیرید. سپس می توانید یکی از روش های زیر را انجام بدهید تا لکه های سازه های چوبی را کاملا برطرف نمایید.

1 – با استفاده از اتو

اگر لکه آب ایجاد شده تازه است، یک دستمال خشک روی لکه قرار داده سپس اتوی بدون بخار و گرم (داغ نباشد) بر روی دستمال قرار دهید تا لکه محو گردد.

2 - با استفاده از روغن گیاهی

یک دستمال خشک را برداشته و کمی روغن گیاهی بر روی آن بریزید و سپس روی میز چوبی خود بکشید، این کار را تا از بین رفتن کامل لکه ادامه دهید.

3-روغن زیتون + پودر سنگ جلا

راه حل دیگری که برای از بین بردن لکه های وسایل چوبی آشپزخانه و سایر سازه های چوبی دارید ، استفاده از مقداری روغن زیتون به همراه پودر سنگ جلا می باشد.پودر سنگ جلا یک ماده مخصوص چوب است که از آن برای تمیز کردن سطوح چوبی استفاده می شود.

4- سس مایونز

یک روش عجیب اما واقعی برای پاک کردن لکه های مختلف از روی سطوح سازه های چوبی، استفاده از مخلوط مایونز و آب است. به این صورت که مایونز را به خوبی با آب مخلوط کرده و هم بزنید سپس آن را بر روی محل لکه قرار داده و به آن به مقدار سه ساعت زمان دهید تا لکه را به خود جذب کند و بعد از آن، مخلوط مایونز و آب را پاک کرده و با دستمال نسبتا خیس محل لکه را پاک کنید. این روش برای لکه های موجود بر روی صندلی های میز ناهارخوری(بدلیل چرب بودن این لکه ها) مناسب است.

5- روغن زیتون + لیموترش

اگر روی سازه های چوبی خانه شما لکه‌ای افتاده که پاک نمی‌شود یا اگر چوب‌ها خراشیدگی دارند، می‌توانید یک فنجان روغن زیتون را با آب نصف لیموترش مخلوط کنید و آن را با یک دستمال روی چوب بمالید. این کار را تا پاک شدن کامل لکه ادامه دهید.

6- با استفاده از شامپو فرش

شما می توانید مقداری شامپو فرش را در آب حل نموده و با اسفنج بر روی سازه چوبی مورد نظر بکشید تا لکه به خوبی پاک شود.

7- با استفاده از بخار آب

یکی از آسان ترین و در دسترس ترین وسایل برای تمیز کردن مبلمان و سازه های ، دستگاه های بخارشوی هستند. این دستگاه ها با بخار آب داغ باعث می شوند که اکثر لکه ها بجز جوهر خودکار و خود نویس، به راحتی پاک شوند.

8- با استفاده از خمیر دندان

یکی دیگر از روش های سریع برای از بین بردن لکه های روی سازه های چوبی و پارچه مبلمان، استفاده از خمیر دندان است. اما باید توجه داشته باشید که برای این کار نباید از خمیر دندان های ژله ای استفاده کنید و باید از نوع خمیر دندان های سفید رنگ باشد تا بیشترین اثر بخشی را داشته باشد. برای پاک کردن لکه به وسیله ی خمیر دندان، باید یک لایه از آن را با یک وسیله مانند کاردک یا چاقو بر روی سطح به آرامی بمالید و بعد از گذشت پنج الی ده دقیقه، آن را با یک کاردک یا چاقوی تمیز از روی سطح پاک کنید و باقیمانده ی خمیر دندان را با دستمال نم دار پاک کنید و بوسیله ی سشوار یا پنکه محل را خشک کنید.

لازم به ذکر است، محصولاتی که در کارخانه چوب سیدی تولید می شود بدلیل رنگ پولیشی که بر روی کار زده شده است، علاوه بر اینکه باعث نگهداری و شفافیت سطوح محصولات چوبی می شود، باعث بخار شدن لکه های آب و .. نیز می شود.فقط کافیست صبر کنید تا در طول مدت چند دقیقه لکه ی ایجاد شده محو شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق صفحه تماس با ما نشانی و شماره تماس ما را داشته باشید.

مطالب مرتبط:

محصولات/www.seyediwood.ir

رنگ پولیشی/www.seyediwood.ir

انواع روکش های چوب/www.seyediwood.ir

روکش معرق/www.seyediwood.ir

روکش کاوازینکو/www.seyediwood.ir

نظرات کاربران

حجت اشرافی چهارشنبه 1 مرداد 1399

بسیار عالی بود.تشکر لطفا درباره اینکه لکه های ایجاد شده بر روی محصولات شما چطور بخار می شود توضیح دهید.

پاسخ مدیر به حجت اشرافی پنجشنبه 2 مرداد 1399

سلام.متشکرم به دلیل اینکه بر روی بدنه محصولاتی که ما تولید می کنیم رنگ پولیشی قرار گرفته است،علاوه بر اینکه باعث ضدخش بودن محصولات می شود،لکه نیز بعد از دقایقی بخار می شود و از بین می رود.

مهدی نامی شنبه 28 تیر 1399

ممنون از توضیحات مفیدتون..عالی بود

پاسخ مدیر به مهدی نامی شنبه 28 تیر 1399

خواهش میکنم.ممنون از شما

نظر بدهید