بارگیری...
چرا چوب استفاده کنیم(1)

چرا چوب استفاده کنیم(1)

استفاده از چوب در زندگی بشر سابقه طولانی و دیرینی دارد و از زمان گذشته تا امروزه از مواد اولیه  جهت ساختن سازه های مختلف بوده است. در قرون گذشته، چوب به عنوان پایه و اساس ساختمان ها، وسایل نقلیه، سازه های مختلف هنری،در ساخت خانه های اولیه، وسایل منزل، ابزارهای ضروری زندگی، وسایل کشاورزی وغیره به کار می رفته است و در کل چوب به عنوان یک ماده در دسترس کاربرد زیادی داشته است و می توان گفت که از پرکاربرد ترین مواد مورد استفاده بوده است. بیان میشود که قدمت کاربرد چوب  واستفاده آن در زنگی آدمی به بیش از ۱۰۰۰۰ سال پیش باز می گردد.

با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن ابزارآلات مورد استفاده در صنعت چوب، کاربرد چوب نیز گسترده تر شده است.در طول سال های متمادی مبدل های فیزیکی و شیمیایی چوب بسیار پیشرفته شده اند و هم راستا با این موضوع چوب مرغوب تری در دسترس فعالان این صنعت قرار گرفته است.

از لحاظ زیستی چوب یکی از بهترین  مواد برای ساخت و سازهای مختلف به شمار می آید. این ویژگی چوب در کنار سایر ویژگی های منحصر به فرد چوب همانند دفع امواج مضر مغناطیسی،طبع گرم آن، تنوع رنگی بالا، زیبایی فوق العاده و انعطاف پذیری در ساخت انواع سازه ها، از مهم ترین مزایای چوب به شمار می رود. همین دلایل باعث شده است که مقدار مصرف چوب در کشور های مختلف بالا برود.

درامروزه از چوب در ساخت وسایل تزئینی، دکوریجات،، وسایل ورزشی، ابزار آلات ریسندگی و بافندگی، واگن سازی، تجهیز ریل راه آهن، تیرهای برق، تخت خواب، میز و نیمکت، مبلمان،ویترین های مختلف،آینه کنسول، جاکفشی ،صندلی، وسایل حمل و نقل قدیمی و مدرن، خانه چوبی مدرن و ساعت های چوبی و صدها مورد دیگر استفاده می شود.

و در  یک جمله چوب نه تنها قدیمی ترین ماده ی ساختمانی دنیاست، بلکه تنها ماده ای است که در گذر زمان زیبایی، کلاس و مد روز بودن خود را ازدست نمی دهد. استفاده از چوب در داخل و خارج ساختمان به آن ظاهری آرامش بخش، گرم و راحت می دهد و اثر استرس زدایی هم دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق صفحه تماس با ما نشانی و شماره تماس ما را داشته باشید.

مطالب مرتبط:

چوب راش/www.hirarobot.ir

انواع روکش های چوبی/www.hirarobot.ir

روکش معرق/www.hirarobot.ir

روکش کاوازینکو/www.hirarobot.ir

روکش گردو/www.hirarobot.ir

نظرات کاربران

نظر بدهید